Nu börjar det!

JA!

Ikväll drar det äntligen igång, Eurovision Song Contest 2012 - pepp, pepp, pepp!

Här har ni mina favoriter från första semifinalens startfält.
Jedward is back - jag gillart!
Festlig Westlife-pop och en stor fontän på scen är allt som behövs för att få mig på fall, och det kan ju inte bli annat än final för Irland känner jag?!
Här har vi årets Alanya-hit!
Hejja Cypern är nästan allt jag har att säga för den här blandningen av tuggummi-pop och modernt beat, den gillar jag skarpt!
Nicosia 2013?

Sen finns det tre låtar till som inte riktigt sätter sig lika bra direkt hos mig, men som växer och jag ändå vill se i finalen på lördag!
Här har vi nordisk dramatik vill jag mena!
Gissar att det här kan bli riktigt fett i TV och det hoppas jag, för Island har återigen skickat en bra låt!
Våra danska grannar skickar som många gånger tidigare radiopop a´la P4.
Jag gillar låten men frågan är om det här inte bli för platt och tråkigt?
Som många sagt i förhandssnacket så kan det här bli årets Anna Bergendahl, men vi måste ju ändå hejja på våra grannar tänker jag!
Grekland skickar poppig och festlig grek-pop, som så många gånger förr - klart det här skall till final!
Problemet i år är att Cypern gör näst intill samma sak, men väldigt mycket bättre!
Då återstår att se hur många av mina favoriter som går vidare ikväll!
Jag hoppas på alla fem jag.

Light your fire.
//Alfred

Kommentarer
Postat av: Sanna

Yey! =)

2012-05-22 @ 12:04:46
URL: http://sannamalm.blogg.se/
Postat av: Katrin

Cyperns bidrag har Ejas systerson varit med o skrivit... ;)

2012-05-22 @ 20:14:58
URL: http://omkatrin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Jag sökte på google efter bloggar där personer som jobbar på SWR, hur är det att jobba där? :) Jag har nämligen sökt en tjänst som Barn och Ungdomsledare och fått en intervju snart. Är det många steg kvar i processen? Kan du ge mig några tips? För jag vill verkligen ha det jobbet. Du får gärna maila mig för jag har ingen blogg där jag är inne så ofta..

2012-05-23 @ 18:27:11
URL: http://cwerne.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0