Grand Final!

Ja om bara några timmar smäller det!

Det är dags för final i Eurovision Song Contest 2012!
Som jag har längtat!

Det som känns väldigt kul med årets upplaga är att det finns väldigt många potentiella vinnare i mina ögon och öron - det är nämligen inte ofta det händer.
Låt oss ta en titt på mina absoluta favoriter.....
Klart Loreen kommer vara med i toppstriden, det är ju för tusan bästa svenska bidraget på flera år!
Hoppas bara hon inte får snö i halsen ikväll igen - Heja Sverige!!!!!
Stockholm 2013?!

Årets ballad kommer från Spanien!
Vilken låt, vilken röst - jag får gåshud varenda gång jag lyssnar!
Madrid eller Barcelona 2013?!

Cyperns låt är nog den som gått varmast på min A-lista?!
Man kan liksom inte sitta still när man hör den här, love it, love it, love it!
Nicosia 2013?!
Sen skall vi absolut inte glömma.....
- Serbien - Egentligen inte min tekopp, men balkanballader med stora balkanstjärnor brukar ju gå hem och lite fin är den ju ändå, eller?!
- Ryssland - Kan inte påstå att jag tycker detta är årets bästa låt, men jag blir då sannerligen inte förvånad om babushkorna står som segrare i natt!
Om dom nu klarar hålla sig vakna till omröstningen är slut?!
- Irland - Hade jag fått bestämma så skulle Jedward vara med i toppstriden ikväll, men jag är inte säker på att så många håller med mig tyvärr.
Hoppas dom kör på uppåt-frisyren så kanske det blir lite extra röster?!
- Grekland - Genom åren har man ju lärt sig att aldrig räkna ut grekerna, och i år har dom faktiskt en catchy låt som sätter sig direkt.
Problemet är bara att Cypern gör exakt samma sak, fast 20 gånger bättre i mina ögon!
- Italien - Kunde dom komma tvåa med skitlåten i fjol, då kan dom ta mig tusan vinna ikväll.
Om nu inte numret är så tråkigt som jag läst att det skall vara vill säga?!
- Ukraina - Landet som typ aldrig misslyckats i ESC har skickat When love takes over med en ny sångerska och med tanke på att hon startar näst sist ikväll så tror jag det kan bli ganska fett!
Eller?!
- Rumänien - Det här är ju festligt, men frågan är om det är tillräckligt utstickande ikväll?!
Sätter sig direkt, det gör den ju i alla fall!
- Norge - Måste ju avsluta med årets Alfred-låt så klart!
Sången var ju inte lika bra som jag hoppades på i semifinalen men jag kan liksom inte låta bli att älska Stay ändå, den trycker liksom på rätt knapp hos mig så att säga.
Na-na-na-na-na-na Stay!

Nu känns det som jag tippat hela startfältet till ikväll så därför sätter jag nu punkt och säger -
Må bästa låt (läs: Euphoria) vinna!

//Alfred




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0