Första veckan i Mexico!

Tänkte bjuda er på lite bilder från mina två veckor in the land of Tequila - Mexico!
Många bilder blir det så jag tänkte dela upp dem i fler inlägg - watch out!



Nyårsafton


Champbrulé klockan tre!

Nyårsbilden 2011?!


Mums.


Kvällen inleddes på Mettes balkong.....


..... och avslutades bland tusentals människor på Playa del Carmens gator!



Årets första lunch.....


.....intogs nere i Tulum - hej paradis!



Måndag betydde att Mette fick göra lite nytta och återvända till kontoret så jag passade på att utforska Playa del Carmen.


Frukosten räddad!


Fantastiskt mysiga 5th Avenue!


Stranden.



De sju underverkens dag.....

Ja som jag tidigare berättat gjorde vi en kulturell dagsutflykt till Chichén Itza!







Mätta på kultur dök vi sedan ned i Guacamolen och Margareta.





Dagen efter lyckades Mette lura med mig till Ah Cacao! på frukost och jag måste nog erkänna att Moccan faktiskt (nästan) kom upp till Starbucks nivå, men bara nästan.



Efter en heldag med promenad och strandhäng blev det middag på Casa del Agua.


Grym tonfisk - Yummie!



Dags för nya äventyr.

Vi tog båten över till Mexicos största ö - Cozumel.
Tittade in på världens minsta Hard Rock Café.....





.....blev förälskade i Wet Wendy´s Margarita House.....
.....snorklade och träffade pingviner!



En sannerligen trevlig dag!
Efter torsdag kommer ju fredag som vi alla vet, men helgen i Cancun den berättar jag mer om i nästa inlägg för nu måste jag se ett avsnitt av Pan Am här känner jag.
//Alfred









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0