Scuba Diver Olsson.

Visst förstår ni. Mina nya titlar bara radar upp sig här nu för tiden!

Igår var internet på extremt dåligt humör när jag väl var hemma, därav min dåliga uppdatering.
Det skall inte upprepas.

Det blev en sannerligen lång dag igår.
07.30 ringde klockan och en timme senare var vi ombord på dykar-båten och redo för dykdag nummer 2!
Precis som förra gången blev det en massa olika övningar, men denna gång på större djup.
Spännande, spännande!
Det gick så bra så att, och efter lunch var det dags för dyk nummer 2 i loggboken!
Väl uppe på land blev både jag och Linnéa lite förvirrade då det visade sig att det var teoriprovs-dags som avslutning på dagen.....
Det där med pluggandet blev kanske inte lika effektivt som jag planerat trots allt.
Men vad spelar det för roll när vi ändå klarade testerna med bravur, och därmed blev certifierade Scuba Divers!
Scuba Diver-certifikatet innebär att man får dyka vart som helst i världen, bara man har en Divemaster eller instruktör med sig.

På måndag är det dags att uppgradera oss till Open Water Divers!
Nu är det bara till att plöja igenom resten av boken så ska nog även det gå vägen tänker jag.

Gårdagskvällen avslutades i vanlig ordning med lite ABBA - Reloaded!
Fräsigt som tusan ska det vara på fredagskvällarna kan jag känna.

Idag har det varit en sån där lång dag igen faktiskt, även om den började med lite sovmorgon.
Stack iväg till gymmet så fort jag fått i mig lite frukost, drog förbi grek-ICA och uppgraderade kylskåpets innehåll innan jag slappade en stund före det var dags att dra till jobbet.
Man har det faktiskt ganska bra här ändå får man väl säga?!

Nu ikväll efter showen stannde jag och Ida kvar ett par timmar ute på hotellet och satt på hennes föräldrars altan nere vid havet.
Himla mysigt var det faktiskt måste jag säga och nu tror jag att jag kommer sova så gott så att jag tror jag försöker med det på en gång!
//Alfred




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0