Första steget av tre avklarat.

Oh yes!

Idag har jag och Linnea avklarat vårt första steg mot våra Open Water-certifikat!

08.30 i morse, sjukt obegagligt att behöva kliva upp 07.30 men vad gör man inte!?, bar det av ut med båten från hamnen här inne i Rhodos stad!
Ett par timmar senare var vi i vattnet och gjorde en herrans massa övningar strax under ytan, innan vi gjorde ett litet provdyk sådär lagom före lunchdags.
Sen blev det minsann pang på rödbetan och vipps så hade jag genomfört mitt livs första dyk, 39 minuter långt och på 12 meters djup!
Nu är jag igång och på fredag bär det ut på nya äventyr, pepp pepp!

Hoppade av båten i bukten precis nedanför jobbet på tillbakavägen, och sen var det bara dags att sätta på sig uniformen och köra igång ännu en lördagskväll på Sunwing Resort Kallithéa!
Är inte livet härligt så säg?!

Jag är så nöjd att vi fick tummarna ur våra rövar så här nu och verkligen fixar våra dykcert!
Himla poppigt kan jag känna. Alla vill ju bara vara som jag.....och Carl Bildt.
Imorgon är det söndag i kalendern och jag tror bestämt att det lutar åt ett strandbesök på vår nyfunna favoritstrand, det är nice!
//Alfred





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0