Déjeuner, collations et des chevaux.

Lunch, fika och hästar - Där har vi min dag i en liten ask!

Var ju som sagt inne i stan och käkade lunch med mamma, pappa och Matilda.
Kände att stekt fläsk med löksås passade alldels perfekt i magen denna dag, MUMS!
Passande nog slutade kusin Katrin tidigt idag så då blev det eftermiddagsfika minsann!
Åhh så fördelaktigt och trevligt, men lite ont i hjärtat fick jag när jag kände saknaden av Starbucks.....
Livet går väl vidare ändå kan jag tänka, eller?!
Ikväll gjorde jag dessutom något som jag inte gjort på flera år.....
Jag var nämligen på Axevalla-travet tillsammans med pappa och Matilda!
När jag var liten hängde jag minsann där ganska ofta, farfar hade nämligen hästar som brukade tävla.
Den här gången blev det dock inget springade nere på stallbacken men det var ack så nära att jag cashade in lite extra pengar i sista loppet.....
Jag kände det nämligen direkt när jag såg namnet i programbladet.
Lopp nummer 9 - nummer 4 - Vive la France
Givetvis satsade jag på seger i hopp om att det här minsann var ödet.....
Klart som tusan att hästen då skall fela och börja galoppera i början av upploppet när segern var på gång!?
Lagom bitter funderade jag nästan på att avboka Paris-resan men kände lika snabbt att det vore väl onödigt, och minsann väldigt ofördelaktigt dessutom!

Som grädde på moset har jag lyckats vara uppe alldeles för länge nu igen, så nu skall jag minsann sova så det står härliga till!
//Alfred



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0