Slutet är nära!

Om si sådär lite mer än 18 timmar vet vi svaret på frågan:
Vem vinner Melodifestivalen 2010?

Vet egentligen inte om jag blivit så mycket klokare under kvällens genrep för det är faktiskt det sämsta finalfältet på många år! 
Som tur är finns det dock en del ljuspunkter att se fram emot :)



Det kommer bli ett snyggt öppningsnummer till Eye of the Tiger innan.....



.....Darin gör entré och finalen startar!
Jag har alltid haft svårt för Darin, men shit vad bra det här är!
Hela numret har fått ett jättelyft och jag måste faktiskt säga att You´re out of my life tillhör en av mina absoluta favoriter, plus att det dessutom är den mest internationellt doftande låten i år!
Jag rös över hela kroppen, SCORE!
5/5



Så kommer hon då.....fröken Wahlgren!
Jag saknar fortfarande det där lilla extra, men allting sitter som det ska och även om klassisk schlager inte känns som en het vinnarkandidat 2010 så är det en härlig färgklick i Globen!
Rädda Schlagern!
3/5



När jag lyssnar på låten här hemma gillar jag den verkligen!
Live i Globen faller den dock platt.
En besvikelse tyvärr, men den kommer fortfarande ligga kvar i min spellista.....
2/5



Kom, kom, kom, som, som, som, dom, dom, dom.....tralla-laaa!
Tjejerna har blivit mycket säkrare än i Göteborg, det syns tydligt.
Jag har dock fortfarande svårt att falla för denna blandning mellan Ruslana, Sertab och svensk folkmusik!
Klatschy, javisst!
Oslo 2010, njae det låter mer tveksamt?!
3/5



Fuck yeah!
Peter lyckades lyfta Hollow till helt nya höjder ikväll!
Både jag och Shirin satt helt mållösa.
Herr Jöback har en galet grym pipa och låt så jag hoppas han gör precis likadant imorgon!
5/5



Unstoppable
är och kommer alltid att vara en av de bästa låtarna 2010!
Om Ola bara hade haft dansare med sig på scen och kört en riktig jävla show skulle han förmodligen sopat banan med övriga 31 låtar. Why?!
Han verkar ha lite mer attityd än sist, och han är dessutom betydligt snyggare i håret!
Jag gillar det skarpt men jag tror inte övriga Sverige är beredda att hålla med mig?!
4/5



Jessica
är skitsnygg, låten är sjukt bra och höjningen framkallar gåshud!
(Tro mig, den växer bara mer och mer)
Klassisk schlagerballad på högsta nivå, behöver jag säga mer?!
4/5



Tro det eller ej, men Salem al Fakir kommer att ställa sig upp under slutet av låten!
Det är typ det enda som händer?!
Jag förstår verkligen inte hysterin kring denna låt, förklaringar mottages gärna?!
För mig är det totalt intetsägande och händelselöst.
Så lyssnar jag ju å andra sidan inte på P3 i och för sig.....men ändå!?
2/5



Jo någonstans i allt ljus står hon faktiskt, Anna Bergendahl.
Favoriten
på mångas läppar, men som ni vet är jag inget större fan!
Det är en bra låt i grund och botten, det är jag med på.....men det är hennes röst jag har svårt för?!
Jag försöker verkligen, men det känns bara konstlat tyvärr!
2/5



Manboy
är sist ut 2010!
Det är inte konstigt att hela Globen kokar för det är ju Kempe-pop vi snackar om. Me like!
Livsfarligt? Ja!
Eric har ett av de snyggaste numren, låten sitter som den ska, även om jag fortfarande tycker lite bättre om Sleepless och saknar lite attityd från Erics sida?!
4/5



Jag hoppas på Darin eller Peter Jöback som slutsegrare!
Om någon skall utmana, väljer jag Eric!

Förmodligen är jag helt ute och cyklar (like always) men alla kan ju inte tycka likadant, eller hur?!

Tog längre tid än väntat att få klart detta inlägg och det känns ändå som att jag inte fått sagt det jag vill, haha!
Måste dock sova nu.
Ska upp och jobba snart. HEJJA HEJJA!
//Alfred


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0