Gårdagen.

Ja vad ska jag säga egentligen, Melodifestivalen verkar vara på väg utför?!

Jag trodde folk skulle se tydligt igår att Darin och Alcazar stod i en klass för sig!
Tydligen hade jag fel.....för alla såg ju vad som hände?!

De fem som gick vidare till andra omgången har jag ingenting att säga något om för det var väntat!
Det jag aldrig kommer förstå är att Timoteij går direkt till Globen.....före både Darin och Alcazar dessutom?! Helt sjukt.....
Darin och Alcazar till Globen, Timoteij och Crucified Barbara till Andra Chansen.
Så skulle det varit!

Darin har fortfarande ingen vinnarlåt även om den är riktigt bra, men man kanske hinner ändra sig?!
Han blev lite liten för låten på scen tyvärr och jag undrar just hur det skulle låtit om typ Celine Dion sjöng låten.
Förmodligen sinnessjukt bra!
Alcazar har jag inte så mycket att säga om.....GRYMT, like always!
Hade Timoteij gjort ett riktigt nummer av sitt framträdande hade jag kanske kunnat se någonting i antalet röster de fick, men nu gillar jag inte ens låten så.....nej.
Crucified Barbara har en grym sångerska och tog inte oväntat en plats i Andra Chansen. Hårdrock har blivit en mer eller mindre tradition i Melodifestivalen på senare år så i Andra Chansen kan det gå hur som helst :)

Det mest irriterande just nu är att Alcazar för möta Jessica Andersson i första duellen i Andra Chansen.
Verkar som att alla bra låtar kommer ligga på samma halva även i år, för att slå ut varandra?!
Två av mina favoriter kommer alltså bli tvungna att slå ut varandra!
It´s not OK man!

Ja, jag är bitter!

Tur
att det var en sjukt spännande tävling på herrarnas 30 km dubbeljakt i OS efteråt!
Vilka killar!
Guld och brons, det är då fan inte dåligt!

Hejja Sverige!
Nu frukost.....

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0