Nyheter på 9:an!

Så var det torsdag kväll igen.
Mår verkligen dåligt av att tänka på hur fort tiden går så måste försöka sluta med det och passa på att bara njuta istället!

Köpte faktiskt en chokladkaka till Sofia för att muntra upp henne lite!
Givetvis hade hon dock hunnit somna inne på sitt rum före jag steg in genom dörren.....så jag själv får väl helt enkelt smaka på den lite så den inte blir gammal :)

Nyheter på 9:an:
Fröken Brink har för tillfället ingen mobiltelefon, efter att hon blivit kastad i poolen på jobbet, så nu har vi har infört ett litet nytt spännande väcknings-system här på 9:an nu förstår ni! Nästan lite hotell-feeling på det hela, hör och häpna!

Den person som behöver gå upp tidigast på morgonen, oftast Sofia, skriver ett piffigt litet meddelande i ett dokument på datorn med önskad väckningstid.
Jag läser meddelandet och ställer min telefon på hennes önskade väckningstid och lägger den vid hennes sovrumsdörr!
Efter detta skriver jag ett svar på meddelandet med min önskade väckningstid som då Sofia ställer klockan på och lägger den vid min sovrumsdörr före hon lämnar 9:an och åker till jobbet!

Ett oerhört fiffigt system, bra jobbat Sofia säger jag! :)



Med denna bild är det dags för mig att säga god natt till er alla faktiskt!
Eller ja förresten, det har varit en kanon-kväll på jobbet även idag!
Bäst att säga det så ni inte går omkring och tror något annat :)

Imorgon är det en ny dag, och nya äventyr väntar!
//Alfred

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0