Första dagen på en ny vecka.

Till slut gick det att ta sig upp ur sängen även idag också.....det var inte lätt men det gick i alla fall :)

Även om man har världens minsta rum så går det onekligen att få det väldigt stökigt och dammigt. Det är väl både för- och nackdelar med att ha damm-allergi i det läget. Man känner precis när det är dags att städa men oftast orkar man bara inte. En ond cirkel!?
Därför har jag i alla fall fått tummen ur röven idag och ägnat förmiddagen åt att få ordning i mitt lilla kryp-in och samtidigt ta en riktigt ordentlig sväng-om med Doris, husets dammsugare. Mycket trevligt och välbehövligt :)

Sofias syster Malin kom hit igår för en veckas besök, så nu är det fullt hus här på 9:an skulle man kunna säga! Hoppas nu bara att dom inte skitar ner det första dem gör när dem kliver innanför dörren i eftermiddag! Haha!
Sofia själv har dock lite problem med att förstå hur hon egentligen kan umgås med mig..... Det hela handlar om att hennes lillasyster är 2 år äldre än mig. Förstår ni? Två hela år äldre än lilla Alfred! Det går ju inte umgås med någon som är så liten! ;)


Första utekvällen i Side.

Nu ska jag faktiskt sätta på mig mina badshorts och vandra bort till Adora, ett hotell 300 meter bort där vi kan ligga o sola och bada i poolen. Måste ju vara brunare än familjen när dem kommer på onsdag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0